Azure Ad -> Exchang...
 
Notifications
Clear all

Azure Ad -> Exchange Online Sync Probleme

3 Posts
2 Users
1 Reactions
1,458 Views
(@hunzenplunz)
Active Member
Joined: 3 years ago
Posts: 4
Topic starter  

Moin in die Runde. Hat Microsoft heute Probleme? Ich erstelle im OnPrem AD User, die werden auch synced aber nach der Lizenvergabe werden die User nicht im Exchange Online erstellt. 2 Synced User habe jetzt schon 2 Stunden den Status "Postfach wird vorbereitet" . Ein Cloud Only User selbes verhalten, da warte ich schon eine Stunde. Erstelle ich in Exchange Online direkt eine Shred Mailbox wird der User im Azure Ad angezeigt.  Ändere ich bei existierenden Usern Details wie Anzeigenamen werden die ohne Fehler synchronisiert bis zum azure AD aber nicht bis Exchange Online. Hat jemand ähnliche Probleme oder ist da seitens MS was bekannt?


   
Quote
(@jenny)
Trusted Member
Joined: 4 years ago
Posts: 64
 

Du solltest dir die Benachrichtigungen von Microsoft abonnieren:

M365 Admin Center https://admin.microsoft.com/AdminPortal/Home?#/homepage - Health - Messagecenter - Preferences - Email

sowie

M365 Admin Center https://admin.microsoft.com/AdminPortal/Home?#/homepage - Health - service health

 

Users may see delays syncing any change from Microsoft Entra ID to multiple Microsoft 365 services

ID: MO677321

 

 

Status

Service Degradation

 

 

Impacted services

Microsoft 365 suite, Exchange Online, Microsoft Teams

 

 

Details

Title: Users may see delays syncing any change from Microsoft Entra ID to multiple Microsoft 365 services

User impact: Users may see delays syncing any change from Microsoft Entra ID to multiple Microsoft 365 services.

More info: Affected services include, but aren't limited to:

- Microsoft Teams

- Exchange Online

Current status: We've identified that a recent service update, intended to improve general data integrity, has inadvertently caused synchronization issues between Microsoft Entra ID and multiple Microsoft 365 services. We're developing a fix to repair the synchronization issues and expect it to be complete by our next scheduled update. Once the fix has been developed and validated, we'll start deploying it to the affected infrastructure to remediate impact.

Scope of impact: Impact is specific to some users who are served through the affected infrastructure.

Root cause: A recent service update, intended to improve general data integrity, has inadvertently caused synchronization issues between Microsoft Entra ID and multiple Microsoft 365 services.

Next update by: Tuesday, September 26, 2023, at 4:00 PM UTC

 

 

Are you experiencing this issue?

 

   
NorbertFe reacted
ReplyQuote

(@hunzenplunz)
Active Member
Joined: 3 years ago
Posts: 4
Topic starter  

@jenny OK, Danke das ist ja ganz frisch. ich hatte da heute morgen als erstes nachgesehen. Da stand da noch nix. Dann kann ich die Suche ja vorerst einstellen. Danke


   
ReplyQuote
Share: